Julmirakel?!

Jag kommer med en solskenshistoria! Jag berättade ju om mina katter som försvann för några dagar sen. I helgen. Och vi bor ungefär vid Funcity. Jag har ju hela tiden trott att min lilla kattunge blivit uppäten av räven som strövar omkring här i skogen. Han brukar äta upp grannens ankor närmare bestämt, uppe i antalet 10 stycken. Så en efter en försvann av mina katter och sen junior och sara. 
Jag hade till och med vart så in i tankens djurfiende att jag tänke, be grannen om rävfällorna han har. Exakt sånna som i "Micke och Molle" och gå och sätta ut dom i skogen. Det är hemskt, speciellt nu..

 För efter att jag kommit hem från stan, var det bara slumpen att vi eller min syster såg en lapp om en upphittad katt. Det såg ju definitivt inte ut som junior, den här katten såg stor ut. Men fotografens arm var med på bilden och den var ganska stor, men jag trodde det var en vanlig arm så katten såg ju ganska stor ut. Men så ringde jag henne när vi kom hem och hon sa att det var en liten katt omkring 6 månader. Svartvitt, tanig sak. Vid ett dagis i läjet var katten, så jag åkte ju dit självklart.

Hela familjen gav sig iväg på ett kattäventyr, en Kattjakt! Vi cirkulerade runt dagiset, Jag och Melvin tog baksidan, och Jasmine, Felicia, anton och Jocke tog resten. Och så bara jag hörde! "HAN ÄR HÄR, JUNIOR ÄR HÄR!" Fatta hur glad jag blev, men samtidigt skulle jag blivit så besviken om det inte var han. Men så såg jag katten! Och det var min katt.  
Ändå från funcity till läjet, vid en typ 5 km lång galen väg, över en galen väg med mycket trafik. Och så blivit jagade av dagisbarn i flera dagar, utan mat.. Och så hade han tydligen suttit och väntat vid en lekstuga på trappen, som om han visste att jag skulle hämta honom!

Han är tillbaka, vrålhungrig, som en räv! ;) nej. jag ber om ursäkt till räven för alla onda tankar jag tänkt. Förlåt! hoppas tomten kommer i vilket fall.. JAG ÄR SÅ GLAD! han lever, han är hemma, en kattunge mer som en puma, han är min! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0