Lusselelle, 15 nätter före jul

Kom nyss hem från lillasysterns luciatåg. Herregud, ville därifrån så fort jag kom dit. Förövrigt då besökte jag min gamla ankarskola för första gången på typ ett halvår. Den är fortfarande rätt söt och sunken samtidigt. Men en 30-tal ungar som är lucior, pepparkaksgubbar, bagare och möss. Bara undrar hur kommer möss in i julbilden? Menar dom den där råttsången och musfällan tro, och ville gestalta den lite? möjligtvis. Men ungarna var ganska söta, det lät verkligen förjävligt, alla dessa ungar sjöng typ i olika versioner, högt, ljust, en var vid slutet av sången, den andra hade just börjat. Antar att det är charmen med det hela.

Annars började dagen ganska bra, såg Therese på Bussen(!) för en gångs skull, har typ inte hunnit med bussen på flera veckor typ. Vi hade en del att reda ut. Busen var på bra humör, bra humör smittar. Så jag trodde att det skulle bli en bra dag, men ojoj, kemiprovet.. Gick inte lika bra. Jag var usel, fy skam fejknaturare. Men min mentor Christer pushade på mig och det blev en bra dag tillslut. Till och med matten funkade senare, måste dock komma ikapp typ 10 sidor för att man är sjuk EN DAG?!

Nu ska jag iallafall käka lite, plugga matte,. skriva önskelista(?) och kolla på sista desperate housewives för säsongen. Hey ho, let's go.

15 dagar till julen.
18 dagar till FANNY<3
31 dagar till Londonbaby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0