Snart är det över..

Den bästa dagen på hela året, är snart över..  Visst det har varit en bra dag. Men nu ska man vänta och se fram emot nästa jul. 364 dagar. Jag tror att jag lever för julafton.. Patetiskt, nu är min höjdpunkt praktist taget över.

Har haft en traditionell jul idag, vaknade, letade i julstrumpan, fast den kunde jag inte hålla mig från och öppnade den redan i natt. Sen var det julfrulle med familjen hemma hos mor. Efter det åkte vi hem till Jocke och öppnade lite mer paket. Sen rullade allt på; julmat för hela Ryssland, lite kaffe&efteralljulmatenmåsteknäppauppbyxorna lite fika, Kalle Anka och tydligen Lasse Kronér. Mitt i allt detta kom en för tidig tomte och hoho:ade in. Jag hade tydligen vart en stygg flicka, ioförsig visste jag det. Men jag brukar få julklappar ändå. I år blev det lite kläder, pengar och en hel del candy. Inte så mycket, men jag är väl nöjd ändå. Försöker att inte vara en bortskämd liten snorvalp, så tummen upp. Det enda jag behöver är lite kärlek och godis, och jag är nöjd. Det har jag fått idag :) Bullshit, men idag försöker jag intyga mig det, mer än bara spela med. Allt för julfridens skull.

En annan liten julincident var den att, min mamma hon och jag var och skulle köpa julgranskulor häromdagen. Och brevid ligger en djuraffär. Både jag och min mor är jävligt svaga för djur. Och plötsligt sticker en liten pälsboll fram sitt tryne och vi är tvugna att gå in och titta. Så vi kom ut med kulorna, glittret och en köpt kanin. Det var lite svårt att välja faktist. Första kandidaten var jättejättesöt, men han hade handikappade öron, brytna eller växte bakochfram, så han gick bort. Hans tvilling, kandidat 2 var också jättesöt, men tydligen hade han en varboll i ögat, typ blind. Så nej. Tillslut blev det en brun liten sak.

Idag ringde de och sa att han hade dött..Okej. Så det blev kandidat 4, en grå flufflig sötsak, Björne heter han. Det är alltså mina småsyskons djur och under dagen har han blivit släpad på, sjungit singstar- ABBA, tvingat titta på melvin när han spelade ps2 och vart i min feta hund Bamses mun.
 Jag bara hörde ett illvrål, kutar upp från julrimmen och hoppar upp på hundens rygg drar tag i hans nacke, som om det vore en vild jävla ponny och öppnar käften på han. Kvar ligger en grå, livrädd blöt hårboll..

That's our Christmas. Nu får man väl gå och jäsa för all denna förbannade julmaten och sina extra 14,5 kg extra.
Keep having a nice christmas folks! Förresten asså kaninen lever. Den är oskadd, och den kommer få utstå mer sånna här saker så det är lika bra att den vänjer sig, precis som alla andra i denna familjen. shit, vänta lite. vi är inga djurmisshandlare. Det är bara att familjemedlemmarna har lite otur här. puss

jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0