Sång i Götets större delar

Äntligen en utvilad lördagmorgon, morgonstund har guld i mun. eller morgonstund har knäcke i mun. I vilket fall känner jag att detta kommer att bli en bra dag, vaknade upp med Junior idag, min lille söte black n' white. Och igår var jag verkligen utslagen, somnade i soffan, kom hem helt speedad och förklarade hela min vecka för jocke i förkortningar blandat med eng/spanska och somnade tillslut mitt i meningen.
 Men igår då.. dumdumdumduum, såg jag jennifer, håkan på liseberg. Med lite spontaniteter åkte jag och Elin iväg i sista sekund mot Gbg. Det är något jag inte trodde om mig själv, med tanke på för något år sen var han det värsta jag kunde tänka på ungefär. Men det var i vilket fall kul, bra blablabla och ni vet allt sånt man brukar säga när man är nöjd. Träffade också massa 'känningar' några från ett vad ska man säga "naturvetenskaps geekcamp" typ i vintras även Mathilda och Rebecca, och massa andra varbergare. 

 Idag ser dagen kanske inte sådär jätte fartfylld ut än så länge. Ska passa på att åka in en snabbis till stan, leta efter ett par skor (anteckna gärna detta), hem till mamma för att reda ut ett och annat, och sedan börja plugga, ja på en lördag.
Det gäller att offra det bästa man har i veckan, nu när man är en naturjävel. Vilket jag kanske inte förblir så länge till. Vad gör man på en mattelinje om man suger på matte, det är ungefär vad som irrar runt i mitt huvud vareviga dag. Inte nog med att jag är en stressad person i vanliga fall, nej nu ska man ha ångest var 30:e sekund också. Det är inte som med er pojkar som tänker på sex var 53:e sekund. Seriöst gör ni det? Jag bara undrar är det då ni som tror att ni är lite sämre på det hållet, så att ni känner lite ångest eller liknande. Jag jämför bara med mig själv, för jag tänker ungefär lika ofta som ni fast med sånna grejer som jag ä nervös över.
 Men vad jag egentligen ville få sagt där var att jag funderar starkt på att byta linje, till något mer normalt.. seriöst jag tycker inte att det är normalt att kunna bryta ut x och y och kunna räkna ut substansmängde för Fe2SO4. Det är inte sånt jag är van vid. nejnej.

Men nu är det tid för att börja göra sig iordning och pysa. Chiao  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0