working class hero

Jag har tänkt på en sak! Här om dagen så var det i GT en man som hade vart borta i 15 år, försvunnen alltså. Han hade förmodligen fifflat lite med pengar och hade massa skulder och så rymde han iväg någonstans. Nu är han tillbaka efter 15 år och vet ni varför? För tydligen så är "fallet" nedlagt och mannen är skuldfri. Så pratade jag med min allmänbildade fiskarjocke om saken och då sa han att det gäller i princip de flesta brott vi gör. Så dödar du någon och försvinner i kanske 20 år, så kan du komma tillbaka senare och låtsas som ingenting? Jag vet inte riktigt om detta stämmer, men enligt jocke var det så. Och tydligen enligt tidningen med den där skattefifflaren också. Okej, detta var ett litet random inlägg, men jag bara funderade hur någon kommer på en sån lag, att om man väntar en viss tid så existerar inte brottet?

Well, well nog om samhällets brister. Idag är det söndag och nu sitter jag här med en katt i famnen efter att ha skickat ut massa cv till gud vet vad. Haha, jag bara gick in på lite olika jobbsidor och skickade iväg Cv. Så nu kanske ni ser mig utklädd till läkare, eller brandman. Seriöst jag har bara skickat massa nu utan att jag kanske ens uppfyller kraven. Men bättre skickat än, inget skickat.

Det känns som jag har fått något åstadkommit idag, lite vuxenpoäng där, så nu tror jag att det är tid för att sätta på lite Gossip girl. Puss och kram, och ha en kul dag kids!


Kommentarer
Postat av: Viks

Mjo, that sucks. Men samtidigt kan inte polisen fortsätta lägga resurser på ett fall i så många år, det är därför den lagen stiftades.

2009-02-15 @ 15:23:12
Postat av: Tha Man

Men vadå? man behöver väl inte lägga ner resurser på det. Men när han kommer tillbaka ska han iallafall behöva betala tillbaka.

2009-02-15 @ 21:15:23
URL: http://bovvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0