Naturfenomen eller bara seg utveckling.

Nu, idag? Vad är det för datum idag? Jo, 6 januari. Också första vinterdagen. Idag kommer snön. Jag bara kände en massa blöt sagge när jag gick ut, inte sagge, men något ungefär lika avskyvärt. Snön, nu. Det är lite sent ute, moder jord. Vi ville ha det är låt se, minst 13 dagar sen. Trettondagsafton idag då eller?

Jag som älskar snö. Hatar egentligen kyla, men när det snöar brukar det oftast vara lagom kallt. Det känns inte kul längre. Denna dagen har inte känts så kul förhuvudtaget. Började att vakna vid halv 3, kul hela dagen vara över. Kunde lika väl gått och lagt mig igen. Ångrar nästan att jag inte gjorde det.

Denna 6 januari 09 kunde lika väl inte funnits. Iallafall för min del. Men sen å andra sidan finns det väl lite annat folk, organismer än jag som kanske har haft en riktigt bra dag. Så vad är jag för en person som bara önskar bort denna dagen, en jävligt egotrippad en. Möjligtvis. Men jag bara hatar att vårt fuckade klimat håller på såhär. Eller kan jag säga klimat i den meningen utan att det blir fel. För klimat är ju "väderförhållanden under en lång tid" är det sant Nk-jörgen? (haha, som om han skulle hittat hit) Fast också har vi haft fuckat väder rätt länge nu. Är det 5 jular nu i rad utan snö. Och som eftereffekt, en sen jävla slaskig vintervår.

Sa ju det, skulle inte gått upp imorse. Men gjort är gjort. Nu skrev jag av mig och ska nog gå och kolla på tv eller något annat bortslösande av livet och hjärnaktiviteten. Kanske lite tårta för att pigga upp en sen vintergrinch.


Kommentarer
Postat av: Simon

bra blogg, orkade läsa ett halvt inlägg, kände att texten var lite för...rosa ^^ ha de bra i london!

2009-01-06 @ 21:19:29
URL: http://dinsmakskalländras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0