Så london då:

Alltså kan bara säga att London var över förväntan. Vilken stad. Allt så himla "gammalt" men ändå fräscht. Det började ju i onsdags, vi kom typ fram mitt i natten. Det första vi fick syn på var en röd sån där engelsk telefonkiosk och båda blev ganska mycket till sig. Bakom den stod en lastbil fullt med hängande slaktade grisar. The first impression of london ;)

Vi kom iallafall fram till vårt hostel, ganska mysigt om man gillar trappor och trappor, och överfyllda mattgolv, indiska gissar jag på. För vår receptionist var intill en kopia av Simpsons Apu, "thank you, come again". I vilket fall, staplar jag och T. in vårt rum och får syn påvåningsängarna. Och det  luktar.. Klart som bara den att vi inte kan hålla käft utan får små hysteriska skrattanfall och bryter ut i korridoren. "Jamie" rumskompisen hamnar vi lite på kant med första dagen.

Andra dagen så var ivrigheten på topp, så vi sprang från de alla olika turistattraktionerna. Big Ben, London eye och åkte sjukt mycket underground. Shopping med stort S på Oxford St. Hela längan. 2 km av packade affärer, lite av heaven, + massa rea. På kvällen var det att försöka hitta lite kvällsnöje. Våra rumskamrater från France, sa att Piccadilly var partygatan så dit begav vi oss. Vi kom dock inte in på någon klubb eller så. Men vi fick en massa homies där nere försökte få in oss.
 Fredagen var också shopping, Primark säger jag bara. Köpte en del där inne, det var ju så galet billigt där. Skor för 10pund Förstår ni?!  Senare på kvällen var vi på bio, såg Twiligt, igen. Nästan helt ensamma därinne! "LIVING THE DREAM" sprang jag och T inne i bion och skrek, "WOOOHOO", Åt B&J och Maltesers. Så jävla härligt!

Sista dagen i London gick vi till Starbucks som vanligt, shoppade det sista. Var på Camden Market, skulle tatuera oss, eller mig? Var tvungna med powernap mitt på dagen. Åt indiskt currycurry och begav oss till Piccadilly street igen. Där vi träffade en kille som vi hade träffat kvällen innan och fått hans nummer, vi ringde han men det var fel nummer. Jag kände mig lurad. Men plötsligt när vi är på Picadilly så står han där igen. Så vi umgås med han ett tag. Trevlig pojk! Fast T var stissig och trodde att vi skulle missa flyget hem. Dock måste jag berätta den här snubben ganska lik en kille i min klass. Sa jag att han kunde svenska förresten? Iallafall blev han lite väl brittiskvänlig och gav en helt spontan londonkyss. Helt "taken aback" och röd om kinderna sprang jag och T till the underground och mot flygplatsen hemmåt.

ja, det var ju ganska detaljerat om jag får säga det själv. Har bara saknat knastrandet av att få skriva lite på datan, så sorry. Men här fick ni iallafall, min och Therese Londontripp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0