Sociala normer och ungdomlig kärlek.

Min söta lilla syster, hon och sina pojkar. Hon frågar om kärleksråd. Kommer också ihåg när man fick en ny kille i sin klass på den tiden. Ack, kärlek vid första ögonblicket nästan. Eller möjligtvis en aning jävla tävlingsinriktad människa, som bara ville roffa åt sig allt nytt, bara för att vara först liksom. Ungdomens ljuva tid! Nu är man ju en och en annan ensam kärring som får sin enda kärlek från sina katter.

Påtal om pantertanter, så hade vi "fältundersökning" idag på so-lektionen. Vi skulle ut i samhället och bryta de oskrivna reglerna vi har. Med de menar jag typ, att möjligtvis 'stå i kö' istället för att gå före eller be om ursäkt när man snubblar in i något. Det är ju inte precis en lag, men ändå något alla gör, om man nu är relativt frisk så att säga.
 Iallafall så när vi började detta projektet, så kom de alla galnaste idéerna, typ som den där jackass-scenen med chokladpuddingen, blöjan och lodisen. Ni vet? Istället när vi var mitt på torget, så fegade alla ur och det slutade med att vi fick ha en förklädnad till experimentet och göra "undersökningar" om typ politiska frågor, och när vi ställde frågorna skulle vi ställa oss obehagligt nära personerna vi frågade, för svenskar är ju ganska avståndsamma av sig. Det blev lite intressanta resultat må jag säga:

Medelålders kvinnor: - bitchiga typer som svarade något snäsigt att de inte var intresserade.
Ungdomliga kvinnor: - Flyttade sig omedvetet bort ifrån närheten.
Gubbar: - Rörde sig snarare ännu närmare, det var lite så att vi fick backa i stället. :o
 Sen körde vi på att bara ställa oss slickat nära folk i affärer och låtsades att titta på kläder. Tanterna gillade visst Måns, klasskamraten. Hon började chittchatta och lämnade affären med stort leende. Jag däremot lyckades inte lika bra. Min dam flyttade bara på sig när jag närmade mig, så jag började förfölja henne i affären, hon bara flydde fältet skräckslagen.

Intressant och ganska kul. Speciellt när lilla Jamie, Pubis, nyss hade köpt sin efterlängtade pommesfrites och hinner ta en enda innan måsarna attackerar han på torget. Det var som en scen från Fåglarna, fast mycket mer humoristisk! Kissigt kul seriöst. Helt guld.

Wow, inget dåligt inlägg här. Bäst att sluta innan ni får dyslexi av alla bokstäver. Chiao mi amores!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0