Sol och vår

Ljust och varmt ute! Är  våren på väg? Eller ska slasken falla imorgon igen kanske? Jag är iallafall glad för en endaste solig dag nuförtiden. Något som också är lite bristfälligt just nu är mitt immunförsvar. Det är väl passande att gå och sjuka ner sig över helgen. Eller egentligen började det redan i torsdags, helt ont i kroppen, huvud och själ. Men jag var tvungen kila till skolan dagen efter i vilket fall. Så på fredagskvällen var det enda jag kunde göra var att knappra piller och krypa till sängs. Dock hade vi gäster så för att vara lite social fick vi smskonversera jag och sällskapet.
  Igår var jag inte heller på topp och det var gäster i huset då med. Så jag försökte ju friska upp mig lite och kurera mig med ett glas vin. Dock var inte behärskningen på hög nivå heller. Och efter yttligare några glas och falska singstarsångare senare låg jag utslagen i sängen vid tolvslaget. Ungarna och alexander kom och pucklade på mig i extas, så imorse vaknade jag upp helt blåmärkad och kände mig fortfarande lite krasslig. Men efter en upptäckarfärd idag i dikesgårds skogar, där jag vilseledde felicia och melvin till hysteri, ute i solen, känns det lite bättre. Plus att Jockelilla har kommit med ett lass choklad nu också. Så livet kan ändå leka fast man är halvsjukling, sen kommer ju även mina favourite tvprogramm idag också :)

Ha det bra och spring och lek nu i solen! puss och kram.


Kommentarer
Postat av: al

detta oth-avsnittet s.u.g.e.r -.-

2009-03-15 @ 18:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0